Assistent Bedrijfsleider

Solliciteer nu

Assistent Bedrijfsleider

Anne&Max Amsterdam Zuid + 6 Locaties

Solliciteer nu

Wat is vereist?

  • Mbo werk- en denkniveau
  • Minimaal 1 jaar horeca-ervaring
  • Anderen kunnen motiveren en aansturen
  • Goed leiding kunnen geven en overzicht kunnen houden
  • Resultaatgericht en empathisch
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift

Wat krijg je?

  • €2.298,64 - €2.858,07 bruto p/m (exclusief vakantietoeslagen)
  • 24 tot 38-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen (op basis van fulltime dienstverband)
  • Fooi, personeelskorting en regelmatig bedrijfsuitjes
  • Interne en externe opleidingsmogelijkheden

Wat doe je?

  • 75% Meewerken met en trainen van personeel
  • 5% Toezicht houden op hygiënelijsten
  • 10% Administratie (roosters maken, interne nieuwsbrief schrijven e.d.)
  • 10% Bestellingen plaatsen en controleren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Assistent Bedrijfsleider ben je samen met de Bedrijfsleider verantwoordelijk voor alle taken die zorgen voor een goedlopende vestiging van Anne&Max. Je creëert een goed opgeleid team en zorgt voor uitstekende gastvrijheid, het naleven van hygiëneregels en een goede kwaliteit van het eten en drinken. Om dit te kunnen waarborgen en overzien, werk je mee op de vloer en ben je zowel in de keuken, achter de bar en in de bediening inzetbaar.

Je werkt nauw samen met de Bedrijfsleider, met wie je de verschillende taken en verantwoordelijkheden die zorgen voor een goedlopende vestiging verdeelt. Hoe deze verdeling precies is, hangt sterk van jullie talenten en onderlinge voorkeuren af. Je ondersteunt de Bedrijfsleider waar nodig en samen zorgen jullie dat de vestiging volgens de handboeken en de ‘zeven gouden regels’ van Anne&Max blijft draaien. Op momenten dat de Bedrijfsleider afwezig is, ben jij de leidinggevende voor het team.

Het team waar je in werkt varieert in omvang per vestiging, maar bestaat uit de Bediening, Afwassers, Barista's en Keukenmedewerkers. De eigenaar van het filiaal is jouw directe leidinggevende.

Als je het leuk vindt om de Bedrijfsleider te ondersteunen, collega’s te coachen en gasten blij te maken en je goed om kunt gaan met drukke momenten en ad hoc-situaties, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Assistent Bedrijfsleider

Op een leuke werkdag zijn zowel de medewerkers als de gasten blij en tevreden. Je hebt de tijd om alle bestellingen na te gaan en sluit de dag met een voldaan gevoel af.

Op een minder leuke werkdag heeft een collega zich verslapen, waardoor de opstart van de keuken stroef verloopt. Hierdoor lopen jullie de rest van de dag achter de feiten aan.

    • Hygiënelijsten controleren
    • Meedraaien in het team
    • Meedraaien in het team
    • Een-op-een met Hoofd Bediening
    • Nieuwe Barista inwerken
    • Lunch
    • Meedraaien in het team
    • Hygiënelijsten controleren
    • Administratie
    • Bestellingen controleren
    • Lunch
    • Hygiënelijsten controleren en helpen afsluiten
    • Meedraaien in het team
    • Een-op-een met Hoofd Barista
    • Meedraaien in het team
    • Bestellingen controleren
    • Nieuwe Keukenmedewerker inwerken
    • Lunch
    • Meedraaien in het team
    • Hygiënelijsten controleren
    • Bestellingen controleren
    • Hygiënelijsten controleren

Voorbeeld uit de praktijk

Bij het nakijken van de hygiëneformulieren blijkt dat sommige punten niet consequent worden uitgevoerd. Wat doe je?

Het is heel belangrijk dat de hygiëne binnen het bedrijf volgens de formulieren wordt gehandhaafd. Als Assistent Bedrijfsleider controleer je deze formulieren daarom regelmatig, waardoor je gelukkig altijd op tijd signaleert als er iets mis gaat. Op het moment dat je er achterkomt dat er stappen worden overgeslagen of niet correct worden uitgevoerd, ga je in gesprek met het Hoofd Keuken, Hoofd Bediening of Hoofd Barista, afhankelijk van de afdeling waar het probleem zich voordoet.

Tijdens dit gesprek probeer je te achterhalen waar het mis gaat en hoe dit op te lossen. Is er bijvoorbeeld een extra training nodig? Of moet er nog beter gecontroleerd worden? Samen stellen jullie een plan op om het naleven van de hygiëneregels te verbeteren. Vervolgens zorg je ook nog dat de kwestie als aandachtspunt in de interne nieuwsbrief terugkomt.

Groeipad

Anne&Max biedt ruime mogelijkheden om je te ontwikkelen. Ze bieden verschillende trainingen aan op het gebied van onder andere leiding geven, gastvrijheid, hygiëneregels en collega's inwerken. Maar ook trainingen die specifiek passen bij de afdeling waarop je werkt, zoals baristatrainingen en keukentrainingen. Daarnaast zijn er ook externe opleidingsmogelijkheden om jezelf te kunnen blijven ontwikkelen binnen Anne&Max.

Assistent Bedrijfsleider
Bedrijfsleider

Werken bij Anne&Max

Anne&Max is een Nederlands horecabedrijf en creëert al sinds 2005 huiskamers waar gasten zich op elk moment van de dag thuis voelen. In een luie stoel om de krant te lezen, aan de grote leestafel om bij te praten, aan een tafel om te werken of aan de bar om even een espresso te drinken. Bij Anne&Max wordt er gewerkt met echte, biologische, lokale en huisgemaakte producten die met enthousiasme geserveerd worden aan de gasten. De centraal staande waarden zijn: open, eerlijk, zorgzaam betrokken en respectvol.

  • Hoofdkantoor in Haarlem
  • Actief in Nederland
  • 60% / 40%
  • Gem. leeftijd 20 jaar
  • Bedrijfskleding en jeans
  • 700 medewerkers

Collega's

Finn Muller - Sandwich chef keuken

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Anne&Max gaan werken omdat ik op zoek was naar een nieuwe uitdaging. Ik had weinig ervaring in de keuken en ik wilde daar graag verandering in brengen. Daarbij heeft Anne&Max een super leuk team dat mij heel erg aanspreekt.

Wat was je vorige baan?
Sales. Winkelmedewerker bij een schoenenwinkel.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ben graag veel met vrienden en ben veel bezig voor mijn toekomst bij defensie.

Lara Mensink - Keuken Medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was een keer bij Anne&Max om er te ontbijten en toen was ik meteen verkocht. Ik dacht: hier moet ik ook werken! Lekker eten, een gezellige sfeer en een super goede klantbeleving!

Wat was je vorige baan?
Horecamedewerker

Wat doe je in je vrije tijd?
Koken en sporten.

Cune Koelewijn - Assistent Bedrijfsleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was op zoek naar een plek waar de aandacht ligt op de gasten en waar er wordt gewerkt met mooie, duurzame producten. Ik werd meteen enthousiast toen ik Anne & Max voorbij zag komen. Er heerst een hele fijn werksfeer met mijn collega's en het is altijd een feestje met de gasten. Het voelt als een tweede thuis. Echt een huiskamer in de stad.

Wat was je vorige baan?
Bediening in de avond (horeca)

Wat doe je in je vrije tijd?
Leuke dingen doen met vrienden, films kijken in filmhuizen en muziek maken

Sollicitatieproces

Je solliciteert via de sollicitatieknop
± Binnen 3 dagen
Reactie op sollicitatie
± Binnen 2 weken
Eerste sollicitatiegesprek
± Binnen 1 week
Tweede sollicitatiegesprek
± Binnen 1 week
Aan de slag!

Interessante baan?

Solliciteer nu